Ejournal Fakultas Ilmu Pendidikan

Mimbar Ilmu

Mimbar Ilmu is published by Research and Community Service Institution Universitas Pendidikan Ganesha. Mimbar Ilmu  aims at becoming the publication center of education researches in instruction, learning and teaching, curriculum development, learning environment, teacher education, educational technology, and educational development. It is published twice a year in April, July and October.

E-ISSN : 2685-9033 P-ISSN : 1829-877X

Akreditasi SINTA 5

View Journal

Jurnal Pedagogi dan Pembelajaran

Jurnal Pedagogi dan Pembelajaran aims at becoming the publication center of education researches in instruction, learning and teaching, curriculum development, learning environment, teacher education, educational

E-ISSN :  2614-3895 P-ISSN :  2614-3909

Akreditasi SINTA 5

View Journal

MIMBAR PGSD Undiksha

Jurnal Jurusan Pendidikan Guru Sekolah Dasar adalah jurnal ilmiah yang diterbitkan oleh jurusan Pendidikan Guru Sekolah Dasar Fakultas Ilmu Pendidikan Universitas Pendidikan ganesha. Jurnal ini bertujuan untuk mewadahi artikel-artikel hasil penelitian dan hasil pengabdian masyarakat dibidang pendidikan dan pembelajaran di Sekolah Dasar. Pada akhirnya Jurnal ini dapat memberikan deskripsi tentang perkembangan ilmu pengetahuan dan teknologi di bidang pendidikan dasar bagi masyarakat akademik.

E-ISSN : 2614-4735  P-ISSN : 2614-4727 

Akreditasi SINTA 5

View Journal

International Journal of Elementary Education

International Journal of Elementary Education (IJEE) is a high quality open access peer reviewed research journal that is published by  cooperatiion between Institute of Research and Community Services of Universitas Pendidikan Ganesha and HDPGSDI (Himpunan Dosen Pendidikan Guru Sekolah dasar Indonesia). IJEE is providing a platform for the researchers, academicians, professional, practitioners and students on educational research that contributes to the understanding, development theory, the scientific concept and its application to elementary education in Indonesia.

E-ISSN :  2549-6050 P-ISSN : 2579-7158

Akreditasi SINTA 5

View Journal

Bisma The Journal of Counseling

Bisma The Journal of Counseling ISSN: Print 2598-3199 –Online 2598-3210 is a peer-reviewed, published by Universitas Pendidikan Ganesha in collaboration with Indonesian Counselor Association (IKI). The list of the journal was associated with Indonesian Counselor Association (IKI)  is list here. The aim of this journal is to publish articles dedicated to all aspects of the latest outstanding developments in the field of counseling. Its scope counseling in education, sections include research, assessment, supervision in counseling, sexual abuse, violence addition counseling, multi-cultural counseling, crisis intervention, trauma counseling, ITC in counseling, counseling career, spiritual counseling, marriage and family counseling, counseling and psychotherapy

E-ISSN :   2598-3210 P-ISSN : 2598-3199

Akreditasi SINTA 5

View Journal

Jurnal Ilmiah Bimbingan Konseling Undiksha

Jurnal Ilmiah Bimbingan Konseling Undiksha adalah jurnal ilmiah yang diterbitkan oleh jurusan bimbingan konseling pendidikan Fakultas Ilmu Pendidikan Universitas Pendidikan Ganesha. Jurnal ini bertujuan untuk mewadahi artikel-artikel hasil penelitian dan hasil pengabdian masyarakat dibidang pendidikan dan pembelajaran tentang bimbingan dan konseling. Pada akhirnya Jurnal ini dapat memberikan deskripsi tentang perkembangan ilmu pengetahuan dan teknologi di bidang pendidikan  bagi masyarakat akademik.

E-ISSN : 2613-9642 P-ISSN : 2613-9634

Akreditasi –

View Journal

Jurnal Edutech Undiksha

Jurnal Edutech Undiksha adalah jurnal ilmiah yang diterbitkan oleh Program Studi Teknologi Pendidikan, Fakultas Ilmu Pendidikan, Universitas Pendidikan Ganesha. Jurnal ini bertujuan untuk mewadahi artikel-artikel hasil penelitian dan hasil pengabdian kepada masyarakat dibidang pendidikan dan teknologi pembelajaran. Pada akhirnya jurnal ini dapat memberikan referensi tentang perkembangan ilmu pengetahuan dan teknologi di bidang pendidikan bagi masyarakat akademik.

E-ISSN : 2615-2908 P-ISSN : 2614-8609

Akreditasi –

View Journal